Mergouza (woestijn) - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu Mergouza (woestijn) - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu

Mergouza (woestijn)

Door: Tiny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Tiny

19 Maart 2010 | Marokko, Rabat

In een piepklein Berberdorpje maar wel nabij een heleboel slaapgelegenheden is er dan zomaar ineens een internetcafe: Met onze reiscomputer die we vanwege het gewicht hebben achter gelaten hadden wij achteraf gezien prima uit de voeten gekund omdat overal WIFI beschikbaar is. Wij zitten nu in het uiterste zuidoosten van Marokko tegen echte zand-woestijnduinen aan. Mooie accomodatie zelfs met zwembad. Zoals Johan al ondervonden heeft is het water wel erg koud!
Vanavond maken wij een kamelentocht naar een Bedoeinentent midden in de woestijn, gaan daar overnachten en hopen dan morgenvroeg terug te komen nadat wij de zonsopgang (hopelijk) hebben bewonderd. Daarna nog een nachtje hier bijkomen en daarna door naar een paar diepe kloven in de Hoge Atlas. Wij zijn dan alweer op de helft en rijden via een andere noordelijker route langzaam aan weer terug naar Agadir. Maar zover is het voorlopig nog lang niet. Wij hebben er vanaf Tafraoute (vorige bericht) drie reisdagen opzitten door erg verlaten gebieden met weinig toerisme. In de wat grotere plaatsen is overnachten geen probleem. Zoals gezegd meest campers hier. Het prototype camperreiziger hier is : Fransman, 55 plus, korte broek met lange witte sokken over te dunne benen, met een klein keffertje van het merk Jaqques Russelle en in de lege woestijngebieden in convooi rijdend.(sorry, lichtelijk overdreven een beetje natuurlijk) Onze ervaringen met Marokkanen zijn erg wisselend. Ook veel goede ervaringen, maar je kunt je auto niet ergens neerzetten of ze komen op je af om wat dan ook aan te bieden. Mannen en vrouwen en ook schooljeugd strikt gescheiden. Alle jochies (met i.h.a. veel brutalerer uitstraling dan de meisjes) vaak om Dirham (Marokkaanse valuta) vragend.Ook al een drietal knokpartijen tussen volwassen kerels kunnen meemaken. Maar wij vermaken ons prima, voelen ons niet onveilig en de politie heeft duidelijk de opdracht toeristen met rust te laten want wij hebben al tientallen politie- en militaire posten zo kunnen passeren. Wij zitten hier dichtbij Algerije waarmee de verhouding niet zo goed is vandaar wat extra activiteiten. Dit is het dan weer voor deze keer, wij verwachten voor de toekomst meer internetmogelijkheden en iedereen nog bedankt die heeft gereageerd. Tiny probeert nu nog wat foto,s toe te voegen wat vorige niet lukte door een te groot formaat, maar daar heeft Tiny waarschijnlijk wel een oplossing voor gevonden.
Iedereen de hartelijke groeten van Tiny en Johan (waar ben je nu is dus Merzouga in het uiterste zuidoosten een kleine 20tal kms verwijderd van buurland Algerije.

• 19 Maart 2010 - 11:30

Rola:

hoi johan & tiny, wat een reis weer he? fijn dat het allemaal goed gaat.de winter heeft ons eindelijk verlaten en het is rond de 14 graden gelukkig. tiny, ik heb gertie en ceciel laten weten dat wij niet meer met de vrijdagcomp. meedoen omdat ik voelde dat ze alweer iets aan het regelen waren en ik had gelijk!we gaan door met im, jo, jeannette, jij en mijself. was ze net een slag voor maar zonder toestanden. we gaan nog met ze uit eten dat laat ik je weten als jullie terug zijn! fijne reis nog enne heinigan he?lieve groet rola.

Johan en Tiny

Hallo, Wij zijn Johan (69) en Tiny (67) Gosselink uit Enschede. Sinds wij niet meer werken proberen we toch nog iets van de wereld te zien en dat is ons tot nu toe behoorlijk gelukt. Sinds 2006 hebben we een reisboek bij gehouden waarvan nu de zevende in Johanentiny.waarbenje.nu en de reis naar Thailand, Laos en Cambodja staat op http://goswol.spaces.live.com/ De reizen daarvoor hebben we in albums vast gelegd en dat was in 2003 Egypte, 2004 Nieuw-Zeeland, 2005 China en Tibet, 2006 Thailand, Laos en Cambodja. Ik hoop dat jullie met plezier onze verslagen mogen lezen, wij doen in ieder geval ons best. Johan en Tiny

Actief sinds 27 Jan. 2008