Carcasonne - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu Carcasonne - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu

Carcasonne

Blijf op de hoogte en volg Johan en Tiny

28 September 2012 | Frankrijk, Carcassonne

Hallo allemaal,

We zijn al weer een paar dagen verder, waaronder een vreselijke dag zonder wifi, hoe houdt een mens het vol. Na overleg met de huisarts hebben we besloten om gewoon verder te reizen. Johan voelt zich goed, heeft een langlopende antibiotica kuur dus geen reden om zo vroeg, nb al na tweeeneenhalfve week, terug te gaan. Alleen nog wat sneller moe dan normaal maar het lukt allemaal prima zo. Vanaf Bauduen aan het meer van st. Croix zijn we naar st. Marie de la Mer gereisd en hebben twee nachten in dit enige dorp van enige betekenis in de Camargue, bezocht. Het hotelletje was aan (een zeer woeste) zee gelegen. Maar ja, we sliepen wel aan de achterkant. Deze plaats is bekend omdat het een bedevaartsplaats voor zigeuners uit heel Europa is die eens per jaar hier massaal naar toekomen. Wel een aparte sfeer in dit plaatsje, dat wel 30 km van alle verdere dorpjes van enige betekenis is gelegen. In de Camargue (de Rhone-delta) zijn veel paarden, stieren
(tauraux , Frans voor torro, dus stier) staat overal op het menu en vogels, waarvan de rose flamingo’s het meest in het oog vallen. We hebben hier een lange autotocht gemaakt, waarin Tiny zich op haar hobby vogelfotografie, heeft kunnen uitleven.
Alleen qua aantal soorten viel het een beetje tegen en het weer was niet helemaal helder.
Onderweg hebben we in Merindol in de Provence gezocht naar het huis waar we in 2004 met ons hele gezin zijn geweest i.v.m. ons 35 jarig huwelijk. We hadden wel de goed straat maar konden het huis toch niet weer vinden. Misschien verbouwd of zo.
Gisteren zijn we in de buurt van de middeleeuwse vestingstad Carcassone het platteland opgereden om een slaapplaats voor 2 nachten te vinden, en dat lukte ons zowaar op 10 km afstand van deze stad in een gite, een soortement bed & breakfast. Geweldig gegeten en een erg aardige gastvrouw, alleen het bed was een beetje aan de smalle kant, maar zoals overal en altijd geldt ook hier, hier vind je wat en daar laat je wat.
Vandaag deze geheel ommuurde stad met nog intacte torens , verdedigingswerken enz de gehele dag bezocht en we waren bepaald niet de enigen. Maar zoals meestal kwamen wij op plekken waar verder bijna geen toerist te bekennen was. Bijv. een zeer direct buiten de muur gelegen zeer interessante begraafplaats, direct gelegen bij de hoofdpoort van het stadje met daarbij 2000 (!) parkeerplaatsen.
We liepen hier helemaal alleen, gewoon bizar.
Morgen reizen we in twee dagen dwars door de Franse Pyreneeën naar de bekende bedevaartsplaats Lourdes. We zullen dan wellicht, als het weer niet tegenzit, de bekende Tour de France toppers de Tourmalet en de Aubisque passeren. We hadden het ook nog over Andorra gehad maar dat laten we schieten. Erg omslachtig en hoog (een col van 2400 meter met misschien wel sneeuw) en weinig betaalbare accommodaties. Alles is hier op wintersport gericht. Dus dit landje zullen we niet aan ons lijstje toe kunnen voegen. We komen toch al in tijdnood en zullen Spanje voor het grootste deel laten schieten en denken nu over twee weken weer terug te komen maar dat kan om allerlei redenen nog veranderen.
Dit was mijn verhaal weer, Tiny staat te popelen om nog wat foto’s bij te voegen.Iedereen het allerbeste toegewenst en tot een volgende keer.
Tiny en Johan

• 28 September 2012 - 22:10

Thecla:

Hallo Tiny en Johan ,
    Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Mooie foto's van de dieren in de camarque.
    Nog fijne weken !

Groetjes Thecla

• 29 September 2012 - 10:09

Donny:

Hallo Tiny en Johan,
    Fijn om te horen dat het weer beter gaat met Johan.
    Het is toch mooi dat de reis gewoon door kan gaan.
    Wat een prachtige foto's hebben jullie weer bijgevoegd!
    Veel plezier met de voortzetting van de reis.

groetjes Donny

• 29 September 2012 - 14:22

Brenda:

Hallo Tiny en Johan,
    Wat een heerlijke reis maken jullie weer als je de foto's bekijkt en jullie verslagen leest.
    Gelukkig gaat alles weer de goede kant op met de gezondheid.
    Geniet er maar lekker van hoor.
    liefs en groetjes Brenda en fam.

• 29 September 2012 - 16:30

Aline:

Fijn dat het allemaal goed gaat, weer een leuk verslag van jullie reis en mooie foto's, nog een fijne vakantie. Groetjes Aline.

• 29 September 2012 - 23:30

Annette Bosklopper:

Hoi Tiny, wat een mooie foto,s leuk om het kasteel van Carcassonne terug te zien. Wijzijndaar een paar jaar geleden ook geweest. Erg mooi is het daar. Verder hoop ik dat jou man weer snel beter isendat de kuur aanslaat. Een goede vakantie verder. Groetjes

• 30 September 2012 - 00:23

Riekie:

Hallo Tiny en Johan, een indrukwekkende begraafplaats heel mooi, grappig een grote parkeerplaats en dan niemand aanwezig, zal vast wel eens anders zijn. Vanavond heel leuk op getreden met koor en het E M K. Wel weer wat gemist jullie maar ja je kan niet alles hebben.
    Nog heel veel plezier samen. groetjes van mij...

• 30 September 2012 - 20:56

Charl En Mia:

Dag lieve luitjes!
    Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie, en geniet er nog maar even van. De dagen vliegen voorbij en voor je het weet zit je hier weer bij de verwarming.
    Tiny je foto's zijn prachtig! We wensen...nog veel plezier samen en voor beide....good goan!
    Liefs van ons

• 03 Oktober 2012 - 09:59

Debby:

Ik ben trots op jullie !

• 03 Oktober 2012 - 09:59

Debby:

Ik ben trots op jullie !

Johan en Tiny

Hallo, Wij zijn Johan (69) en Tiny (67) Gosselink uit Enschede. Sinds wij niet meer werken proberen we toch nog iets van de wereld te zien en dat is ons tot nu toe behoorlijk gelukt. Sinds 2006 hebben we een reisboek bij gehouden waarvan nu de zevende in Johanentiny.waarbenje.nu en de reis naar Thailand, Laos en Cambodja staat op http://goswol.spaces.live.com/ De reizen daarvoor hebben we in albums vast gelegd en dat was in 2003 Egypte, 2004 Nieuw-Zeeland, 2005 China en Tibet, 2006 Thailand, Laos en Cambodja. Ik hoop dat jullie met plezier onze verslagen mogen lezen, wij doen in ieder geval ons best. Johan en Tiny

Actief sinds 27 Jan. 2008