Vertrek uit Bouduen - Reisverslag uit Bauduen, Frankrijk van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu Vertrek uit Bouduen - Reisverslag uit Bauduen, Frankrijk van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Bouduen

Blijf op de hoogte en volg Johan en Tiny

24 September 2012 | Frankrijk, Bauduen

Hallo beste mensen,

Zoals min of meer beloofd vanavond weer een kort verhaal gelardeerd met naar we hopen mooie foto’s. Gisteren hebben we de complete tocht naar de Gorges de Verdon gemaakt. Wel druk, het is zondag en heel veel motorrijders en zondagsrijders op de zeer bochtige wegen, die nogal eens op de verkeerde kant van de weg kwamen, wat niet uitsluit dat ik me hier ook wel eens aan bezondig. Het weer was weer prachtig en ondanks de hoogte van vaak rond de 1000 meter behoorlijk warm. Na deze indrukwekkende maar lange autorit was Johan ineens afgeknapt, maar gelukkig was dit maar van korte duur en op een moment dat uiterste concentratie op de weg wat minder nodig was. Toen schoot me ineens een liedje in de gedachten “je wordt ouder pappa, geef het maar toe, je wilt er alles aan doen maar je weet niet hoe” Nadien lekker nog geruime tijd op een terrasje in les Salles gezeten. Gedronken en gegeten, wat wil eens mens nog meer.
Vandaag eerst naar het ziekenhuis waar ik de uitslagen pas kreeg nadat ik de rekening van het lab had betaald. Er zat nog wel een ontsteking, waar ik dus medicijnen voor slik, maar verder geen verontrustende uitslagen gelukkig. Morgenmiddag bel ik nog even met mijn eigen huisarts voor overleg nadat vandaag de uitslagen zijn doorgefaxt. In ieder geval gaan we morgen verder reizen naar het zuidwesten richting Carcassone. Dat is meer dan 450 km van hier dus dat zullen we wel niet helemaal halen. Het moet ook nog een beetje vakantie en niet alleen werken achter het stuur zijn nietwaar?
Vanmorgen begon met dreigende luchten, waaruit later tientallen millimeters regen is gevallen met ook nog een paar onweerklappen. Tegen het middaguur klaarde het op en de gehele dag werd opgesierd met soms dramatisch mooie luchten met flarden van restanten van regenwolken.
We hebben na het ziekenhuis, een terrasje en de supermarkt van Riez dan ook nog een prachtige autotocht gemaakt, ditmaal door minder toeristisch, maar toch prachtige streken.
Vanavond al een beetje de boel bij elkaar gepakt, want morgen willen we een beetje bijtijds weg omdat we in het begin nog een beetje toeristisch willen rijden en autosnelwegen willen vermijden.

Zo, iedereen is hopelijk weer een beetje op de hoogte van onze tot dusver toch wel geslaagde reis, dit ondanks de spanning die onverwachte wijzigingen in je gezondheid met zich mee kunnen brengen.
Hartelijke groeten van Tiny en Johan, en we hopen de volgende keer met positief spannende verhalen en mooie foto’s op de proppen te kunnen komen.

• 24 September 2012 - 22:43

Charl En Mia:

Dag lieve luitjes,
    Weer bedankt voor het bericht en de prachtige foto's.
    Gelukkig dat het met de gezondheid een beetje stabiel blijft en hopen dat het zo blijft. Geniet maar van alles en van het mooie weer. Blijf nog maar een tijdje hier uit de buurt, het is hier compleet herfst. Harde wind en regen. Als ik dan de foto's zie ben ik een beetje jaloers! Lekker in korte broek. Johan wel de pijpjes een beetje dicht houden hoor i.v.m. koude wind!!!!
    Veel liefs en groetjes van ons

• 25 September 2012 - 10:14

Femmy:

Hallo vakantiegangers,
    Je verhaal gelezen en de foto's bekeken.........ik ben weer helemaal op de hoogte:-)
    Mooi gebied waar jullie geweest zijn, 100 euro voor een bungy jump is wel veel hoor dus vast niet gedaan:-)
    Fijne reis verder en doe het rustig aan het in tenslotte een VAKANTIEREIS
    Groetjes Femmy

• 25 September 2012 - 12:21

Burry:

Hoi Tiny. Wat kan jij toch leuk schrijven. Jullie boffen wel met het weer, want hier is de herfst echt begonnen.
    groetjes Burry

• 25 September 2012 - 13:51

Nienke:

Hoi Tiny en Johan,
    Leuk jullie reis met behulp van de prachtige foto's zo'n beetje te kunnen volgen.
    Heerlijk eind september nog zulk weer!!!
    Gorges de Verdon en omgeving voor ons ook nog herkenbaar....(lees: jaloers....)
    Goede reis verder richting Carcassonne, en doe rustig aan...
    groetjes, Nienke.

• 25 September 2012 - 13:51

Nienke:

Hoi Tiny en Johan,
    Heerlijk eind september nog zulk weer!!!
    Gorges de Verdon en omgeving voor ons ook nog herkenbaar....(lees: jaloers....)
    Goede reis verder richting Carcassonne, en doe rustig aan...
    groetjes, Nienke.

• 27 September 2012 - 23:48

Riekie:

Jullie boffen maar met zo'n mooie vakantie, veel zien mooi weer, veel beter dan hier maar ja het is ook herfst.Nog heel veel plezier. Johan je mist zaterdag wel een optreden van je koor, wel jammer want mijn koor treed ook op in de Thomaskerk. lieve groetjes van mij en Gert.

Johan en Tiny

Hallo, Wij zijn Johan (69) en Tiny (67) Gosselink uit Enschede. Sinds wij niet meer werken proberen we toch nog iets van de wereld te zien en dat is ons tot nu toe behoorlijk gelukt. Sinds 2006 hebben we een reisboek bij gehouden waarvan nu de zevende in Johanentiny.waarbenje.nu en de reis naar Thailand, Laos en Cambodja staat op http://goswol.spaces.live.com/ De reizen daarvoor hebben we in albums vast gelegd en dat was in 2003 Egypte, 2004 Nieuw-Zeeland, 2005 China en Tibet, 2006 Thailand, Laos en Cambodja. Ik hoop dat jullie met plezier onze verslagen mogen lezen, wij doen in ieder geval ons best. Johan en Tiny

Actief sinds 27 Jan. 2008