Bauduen bij lac du Croix - Reisverslag uit Bauduen, Frankrijk van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu Bauduen bij lac du Croix - Reisverslag uit Bauduen, Frankrijk van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu

Bauduen bij lac du Croix

Blijf op de hoogte en volg Johan en Tiny

22 September 2012 | Frankrijk, Bauduen

Hallo beste mensen,

Wij zijn nu twee weken onderweg en dit is pas de derde maal dat we een bericht plaatsen. We zitten nu in het Zuiden van Frankrijk nabij de gorges de Verdon aan het meer van Sainte Croix.
De temparatuur is ongeveer het dubbele van Nederland, naar we begrepen hebben, nl zo,n 28gr
En zo blijft het nog even. Vandaag een rustige dag aan het zwembad en Johan heeft langs de oevers van het meer (dat zeer laag staat) een wandeling gemaakt naar Bauduen, waar we op de camping een ruim appartement hebben. Ze wilden ons eerst in een klein stacaravannetje stoppen maar de accommodatie werd voor hetzelfde geld steeds groter en hier zijn we tevreden. Veel ruimte, wifi en het zwembad kun je bijna vanaf ons balkon induiken.
Gisteren een prachtige autorit gemaakt o.a. naar Moustiers, dat omschreven wordt als een van de mooiste stadjes van Frankrijk. Erg rustig allemaal en naar verhouding toch nog aardig wat Nederlanders, meest pensionado,s Morgen willen we door/over de Gorges de Verdon rijden.
Dit hebben we in 1991 ook al gedaan, wat dat betreft hebben we al aardig wat plekjes met herinneringen aan lang vervlogen tijden aangedaan.
Het is wel lastig om van deze reis sappige en spannende reisverhalen te maken omdat we nu eenmaal weinig bijzondere dingen meemaken.
Wel is bij Johan de blaas eergisteren weer in opstand gekomen, wat wel vervelend is natuurlijk, maar we kunnen de dingen die we willen gewoon doen en hij voelt zich verder prima.
Vrijdag wat tests in het ziekenhuis in Riez gedaan, waar we maandag de uitslag van hopen te krijgen, wat dan tevens de verdere reisplannen kan gaan bepalen. En, laten we het maar op toeval houden, in dit zelfde ziekenhuis heeft Tiny in 1991 gelegen nadat ze in een soort shock was gekomen door een allergie. De oorzaak is nooit opgehelderd (ook na onderzoek in het Radboud) en ze heeft het nadien nooit weer gehad.
De eerste nacht in Frankrijk hebben we in Jausiers doorgebracht in een bed en breakfast gerund door een jong Belgisch stel met kleine kinderen. Zo een “ik vertrek” verhaal dus.
We willen het nog even rustig houden en willen a.s. dinsdag verder reizen, eerst een nacht Provence en daarna door naar Carcassone (een gave vestingstad) en naar Andorra.
Maar, zoals gezegd, gezondheidsperikelen kunnen nog roet in het eten gooien.
We vermaken ons in ieder geval prima hebben al weer van heel wat prachtige natuur mogen genieten. Maandagavond willen we weer een bericht plaatsen.
Het ga jullie allemaal goed en tot een volgende keer.

Hartelijke groeten van Tiny en Johan.

• 22 September 2012 - 22:24

Tineke:

Hallo Johan en Tiny
    Zo te zien aan de verslagen genieten jullie er weer erg van. Nog heel veel mooie dagen en mooi weer hoor.
    Liefs Tineke

• 23 September 2012 - 08:53

Donny:

Hallo Tiny en Johan,
    Leuk om weer een verslag te lezen!
    Jammer dat het toch nog niet helemaal goed is met de gezondheid. Ik hoop dat de uitslag maandag goed zal zijn.
    Jullie hebben weer prachtige foto's gemaakt!
    Tot de volgende keer.

Groetjes Donny

• 23 September 2012 - 12:12

Femmy:

Hallo Johan en Tiny,
    Fijn dat jullie zo genieten en nog mooi weer ook!
    De foto's zijn weer mooi, ik kijk alweer uit naar de volgende serie :-)
    Nog even de uitslag afwachten en dan weer verder naar een nieuwe plek om te ontsdekken.
    Fijne zondag samen, hier is het droog tot laat in de middag maar dan barst de herfst pas echt los :-(
    Groetjes en tot de volgende keer

• 23 September 2012 - 21:13

Thecla:

Hallo vakantiegangers,
    Prachtige foto's rondom het gebied van lac de St. Croix.Wij zijn daar ook ooit geweest, dus heel herkenbaar en leuk om het op deze manier weer eens terug te zien.
    Geniet ervan !
    groetjesThecla

Johan en Tiny

Hallo, Wij zijn Johan (69) en Tiny (67) Gosselink uit Enschede. Sinds wij niet meer werken proberen we toch nog iets van de wereld te zien en dat is ons tot nu toe behoorlijk gelukt. Sinds 2006 hebben we een reisboek bij gehouden waarvan nu de zevende in Johanentiny.waarbenje.nu en de reis naar Thailand, Laos en Cambodja staat op http://goswol.spaces.live.com/ De reizen daarvoor hebben we in albums vast gelegd en dat was in 2003 Egypte, 2004 Nieuw-Zeeland, 2005 China en Tibet, 2006 Thailand, Laos en Cambodja. Ik hoop dat jullie met plezier onze verslagen mogen lezen, wij doen in ieder geval ons best. Johan en Tiny

Actief sinds 27 Jan. 2008