Dag 4,5 en 6 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu Dag 4,5 en 6 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu

Dag 4,5 en 6

Door: Tiny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Tiny

20 Oktober 2013 | Gambia, Kololi

Hier ben ik dan weer. Donderdag een heerlijk relax dag gehad bij het hotel en heerlijk gezwommen. Daarna Twee drukke dagen gehad. Vrijdag met Willeke en Ingrid een dagtocht gemaakt met Yankuba, we hebben veel gezien van Gambia, helaas hebben we geen school bezocht omdat ze vakantie hebben maar ik ga er maandag alsnog naartoe..we zijn naar een krokodillenfarm en een museum geweest. Daarna hebben we een lokale familie bezocht waar de kinderen erg blij waren met de pennen, schrijfblokjes en balonnen. De T shirts die ik mee had genomen werden direct aangetrokken, mooi is dat om te zien hoe blij deze mensen dan zijn. Daarna zijn we naar Tanji gegaan waar de vissers binnenkomen met de vis en dan gelijk aan het strand verkocht en schoongemaakt worden en daarna gerookt een heel interessante plek om te zijn, ook zijn we naar paradise beach geweest, maar stel je daar niet te veel van voor, gewoon een stukje strand met één strandtent maar we hebben er wel lekker gegeten. We waren zo rond 6 uur weer terug en toen gelijk het zwembad in gedoken er zat geen droge draad meer aan mijn lijf. S'avonds met Willeke en Igrid uit eten geweest bij de Chinees, heerlijk was het.
Vandaag zaterdag alleen met Yankuba op vogeljacht geweest, veel mooie foto's kunnen maken, daarna ben ik met Yankuba mee geweest naar zijn huis om thee te drinken, die jongen woont in een soort garagebox van ongeveer 3 bij 3 meter zonder ramen, waar alleen een bed en een tafeltje staat met een ventilator erop.
Ik moet er niet aan denken met deze hitte om daar te zitten. Maar we hebben gezellig onder een citroenboom thee gedronken. Dat is trouwens een heel ritueel voor die thee klaar is. Ik was rond 3 uur weer terug en heb nog lekker van het zwembad kunnen genieten. Vanavond was hier een band en kon er gedanst worden. Morgen weer een rustdag want het is best vermoeiend om op stap te zijn met deze hitte.
Tot de volgende keer maar weer en allemaal bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Tiny

• 20 Oktober 2013 - 09:15

Annette:

Tiny, wat een belevenissen. Genieten van al het moois wat Gambia biedt. Helaas leven sommige mensen in onze ogen armoedig, al zijn ze daar niet altijd ongelukkig mee, ik denk dat wij te verwent zijn. Wat de warmte aangaat ben ik " blij" dat ik er nu niet zit, maar ik baal wel, ik denk dat je mij wel begrijpt. Ben zeer benieuwd naar jou foto, s , jammer dat je ze niet kunt plaatsen, maar geduld is een schone zaak. Tot de volgende berichten. Groetjes Annette

• 20 Oktober 2013 - 09:18

Aline:

Fijn dat je het zo naar de zin hebt, geniet nog lekker.

• 20 Oktober 2013 - 10:13

Tineke:

Hallo Tiny. Zo te lezen is het een en al genieten. Straks kun je weer op een mooie vakantie terug kijken. Mooie dagen nog daar.
    Liefs van hier.

• 20 Oktober 2013 - 11:56

Femmy:

Leuk verslag van jouw belevenissen, tussendoor heerlijk genieten bij het zwembad en dan er weer op uit om alles te fotograferen wat voor jouw lens komt:-)
    Geniet van de dingen die nog komen, ik geniet mee en ben heel benieuwd naar jouw foto's!
    Fijne rustdag vandaag, groetjes uit een herfstachtig Den Haag

• 21 Oktober 2013 - 22:06

Charl En Mia:

Hoi Tiny, even een berichtje terug.
    Bedankt voor je heerlijke verslag. We merken wel dat je aan het genieten bent en, dat je ons een beetje laat mee genieten. Ga zo verder want de tijd gaat snel. Heel veel liefs toegewenst en dan maar weer tot horens. We kijken iedere dag naar je uit!!!!!!!!!!!

• 22 Oktober 2013 - 20:08

Ingrid:

Hoi Tiny,

Alles goed met je? Wij ziin weer in Nederland. Het is hier prima weer;maar liefst 23 graden. Vanmiddag weer met werken brgonnen. In figuurlijke zin moest ik nog echt landen. Om 2.30 U waren we thuis. Om 4.30 u naar bed. We hebben een prima reis gehad. Oh ja, hartelijk gefeliciteerd met je kleinkind. Voor morgen een goede terugreis gewenst.

Groetjes,
    Ingrid van der Heijden

Johan en Tiny

Hallo, Wij zijn Johan (69) en Tiny (67) Gosselink uit Enschede. Sinds wij niet meer werken proberen we toch nog iets van de wereld te zien en dat is ons tot nu toe behoorlijk gelukt. Sinds 2006 hebben we een reisboek bij gehouden waarvan nu de zevende in Johanentiny.waarbenje.nu en de reis naar Thailand, Laos en Cambodja staat op http://goswol.spaces.live.com/ De reizen daarvoor hebben we in albums vast gelegd en dat was in 2003 Egypte, 2004 Nieuw-Zeeland, 2005 China en Tibet, 2006 Thailand, Laos en Cambodja. Ik hoop dat jullie met plezier onze verslagen mogen lezen, wij doen in ieder geval ons best. Johan en Tiny

Actief sinds 27 Jan. 2008