Duitsland en Oostenrijk - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu Duitsland en Oostenrijk - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu

Duitsland en Oostenrijk

Blijf op de hoogte en volg Johan en Tiny

13 September 2012 | Oostenrijk, Sölden

13 september 2012

Hallo allemaal,

Hier dan ons eerste berichtje vanuit Solden in Oostenrijk.
Helaas zijn we de vakantie niet zo goed begonnen. Johan werd de eerste dag al ziek hij kreeg hoge koorts en een blaasontsteking. Natuurlijk zijn we bij de dokter geweest en heeft Johan een antibiotica kuur gekregen, hij voelt zich nu gelukkig een heel stuk beter.
Zoals altijd ben ik geen mens voor Oostenrijk want zo gauw ik de grens over kom dan begint het te regenen wat nu ook weer het geval was hoewel het niet veel was en later de zon weer begon te schijnen, maar de volgende dag één grijze lucht en het regent aan één stuk door.
Maar goed even bij het begin te beginnen.
Zaterdag 8 september dus vertrokken, rustig aan gedaan het was prachtig weer, via Arnhem (want we wilden toch eerst de kleinkinderen nog even zien) om om ongeveer 18.30 uur in Ruhla in het Thuringenwald aan te komen. Waar ons Frau Zager (78 jaar) op stond te wachten, een ontzettend aardig mens die eruit zag als een oude rockster in haar jeans en shawltje.
Daar kwamen we in een heel authentiek huis terecht vol met prullaria waar je bijna geen been kon trekken. Fr au Zager woont daar samen met haar zoon. We zijn daar 3 nachten geweest.
De volgende dag hebben we een rondtocht gemaakt door Thuringenwald en verschillende plaatsjes bezocht en toen werd Johan ziek. Toch de volgende dag nog naar Wartburg geweest wat geen succes was want ’s avonds had Johan hoge koorts, maar ja hij wilde het zelf, dus….
Dinsdag 11 september afscheid genomen van Frau Zager om verder naar het zuiden af te zakken om zo na 572 kilometer in Solden aan te komen. In Nederland hadden we al op weeronline gezien dat we niet al te beste weer mochten verwachten en inderdaad, tot dusver is het niet al te best. Gisteren de hele dag flinke regen en alleen voor het eten even de deur uit geweest.
Vanmorgen verse sneeuw in de bergen iets hoger dan ons pension, dat op een kleine 1400 meter ligt en we hoorden dat boven het wintersportseizoen op sommige plekken ook al begonnen is vandaag een autotochtje in de buurt gemaakt waar we tot boven de 2200 mtr zijn geweest. Steeds lichte sneeuwval maar de wegen waren goed bereidbaar. De zon die we eigenlijk vandaag later op de dag verwachtten is helaas uitgebleven. Misschien morgen dan , want er is verbetering op komst en we hopen toch dat we zaterdag de hoge Timmelsjochpas over kunnen om op ons volgende adres aan het Gardameer aan te komen (in Limone sul Garda) anders moeten we over de Brenner en dat is heel ver omrijden van hier.
Het is natuurlijk lastig om een spannend verhaal te maken van een vakantie als deze, maar we hopen dat het toch een beetje interessant en onderhoudend blijft. Zo niet, gewoon afmelden!
Nog een paar losse wetenswaardigheden:

In Thuringen bezochtten we Gotha, een stad die we voor de wende ook al eens met ons gezin bezochtten op bezoek bijeen gezin dat we op vakantie in Hongarije in 1982 hadden ontmoet.
Van alle Trabantjes van toen waren er geen meer over. Wel zie je in dit vm DDR gebied nog veel oerlelijke flats uit deze tijd, zelfs in de wat grotere dorpen.

Johan was ook al in 1984 in Solden, toen samen met zijn moeder (toen 75), broer en zus.
Helaas is hij de enige overlevende van dit viertal. Broer Simon overleed zelfs al 4 maanden na deze vakantie aan een agressieve vorm van leukemie. Toen was er nog niets aan de hand en kon hij nog gemakkelijk een bergwandeling maken.

Het kleine stadje Ruhla stond vroeger bekend om zijn uurwerkindustrie, daar is buiten een museum weinig van overgebleven. Maar wel dag en nacht elke kwartier en hele riedel kerkklokken te horen.
Toch heeft ons dit niet gehinderd, we waren moe (en ziek) genoeg om er doorheen te slapen.
En, waar het aan ligt weet ik niet, het was net of de tijd hier twee keer langzamer ging dan we gewend zijn, een vreemde ervaring.
Dit was het dan voor nu het eerste verslag, we zijn natuurlijk afhankelijk van internet verbinding.

Groetjes Johan en Tiny

• 13 September 2012 - 21:37

Debby:

THANX, gelezen. Leuk jullie effies te spreken ! Fijn dat paps weer opgeknapt is !

• 13 September 2012 - 21:50

Aline:

Hopelijk gaat het nu verder goed, goede reis. Leuk om deze vakantie van jullie mee te mogen beleven.

• 13 September 2012 - 22:05

Jan En Lida:

vanaf de camping in het mooie en 'spannende' Garderen: een hele fijne vakantie gewenst.

• 14 September 2012 - 00:03

Riekie:

Wat een pech om de vakantie met ziekte, te beginnen maar jullie hebben nog een lange tijd om te genieten.niet meer ziek worden hoor!mooie foto's. heel veel plezier.

• 14 September 2012 - 14:19

Donny:

Hoi Tiny en Johan,

Wat een pech die eerste week! Ik hoop dat de rest van de vakantie(ontdekkingstocht europa!) goed zal verlopen, en natuurlijk hoop ik ook dat het weer een beetje meezit. Jullie hebben wel weer mooie foto's gemaakt.

Ik wens jullie een fijn vervolg van deze vakantie.

Groetjes Donny

• 14 September 2012 - 14:32

Brenda:

Heel veel plezier en geniet er lekker van. Groetjes uit Bennekom.

• 14 September 2012 - 16:24

Femmy:

Beterschap voor Johan!
    Leuk verslag van de reis tot nu toe, het leest lekker weg:-)
    Mooie foto's, ik geniet mee van jullie reis, tot de volgende update.
    Groetjes en veel plezier samen.

• 14 September 2012 - 19:43

Joke Te Wierike:

Leuk verhaal. Ik hoop dat Johan weer snel hersteld is. Ik zie hier hoe de schlucht heet. Waar ligt deze. Mooie foto's.

• 15 September 2012 - 23:05

Annette:

Hoi Tiny, leuk om jullie te volgen. Heb net de foto,s bekeken, ziet er goed uit. Zit nu zelf op een camping heb niet altijd goede wifi, dus zal ik niet altijd kijken, maar ik zall jullie als ik thuis ben wel beter volgen. Goede voort:-)etting van jullie vakantie. Groetjes Annette Bosklopper

• 17 September 2012 - 21:00

Trieneke:

Wat leuk om dit allemaal te lezen!!Gelukkig is Johan opgeknapt en genieten jullie weer lekker!!
    Ik wacht weer op het volgende verslag!!!
    Geniet maar lekker!!! Groetjes uit Assen

Johan en Tiny

Hallo, Wij zijn Johan (69) en Tiny (67) Gosselink uit Enschede. Sinds wij niet meer werken proberen we toch nog iets van de wereld te zien en dat is ons tot nu toe behoorlijk gelukt. Sinds 2006 hebben we een reisboek bij gehouden waarvan nu de zevende in Johanentiny.waarbenje.nu en de reis naar Thailand, Laos en Cambodja staat op http://goswol.spaces.live.com/ De reizen daarvoor hebben we in albums vast gelegd en dat was in 2003 Egypte, 2004 Nieuw-Zeeland, 2005 China en Tibet, 2006 Thailand, Laos en Cambodja. Ik hoop dat jullie met plezier onze verslagen mogen lezen, wij doen in ieder geval ons best. Johan en Tiny

Actief sinds 27 Jan. 2008