Fijne feestdagen - Reisverslag uit New Delhi, India van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu Fijne feestdagen - Reisverslag uit New Delhi, India van Johan en Tiny Gosselink - WaarBenJij.nu

Fijne feestdagen

Door: Tiny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Tiny

24 December 2010 | India, New Delhi

Hele Fijne Kerstdagen


Hallo lieve mensen,

Op kerstavond (hier 20.15 en in Nederland 15.45) willen wij alle volgers van onze reis hele fijne kerstdagen toewensen met een goede sfeer binnen de familie.
De omstandigheden zijn in ieder geval goed met alle sneeuw en wat betreft zijn we toch wel een beetje jaloers, ook al zullen velen dit niet zo goed kunnen begrijpen.
Wij hebben nu eenmaal geen hekel aan winterweer.
Wij zitten nu in Jaisalmer, een woestijnstad op zo'n 100 km afstand van Pakistan, wat ook te merken is door het grote aantal militairen dat hier gelegerd is. Om hier te komen moesten wij ruim 330 km door de woestijn rijden. Vanmorgen de eerste paar uur soms met minder dan 5 meter zicht. Ook dan nog rijden zonder licht, ongelovelijke inhaalsmanoeurvres, dode dieren op de weg enz.Maar wij zijn dankbaar dat we de kerstdagen hebben gehaald. De laatste dagen weer veel mooie dingen gezien waarover wij in een volgend bericht zullen vertellen. Wij hebben geprobeerd een beetje in kerstsfeer te komen in dit Radjastan, waar in tegenstelling tot andere delen van India nagenoeg geen Christenen wonen. Maar bij ons avondeten kwamen wij onverwacht toch nog in een sfeervol restaurant terecht met, zoals jullie op onderstaande foto kunnen zien, een heus knipperend kerstboompje op kamerplantformaat. Weliswaar gedomineerd door een paar Hindoebeelden rondom maar wij waren er toch wel een beetje blij mee.
Op een andere foto de grote kerstboom die wij n.b. aantroffen in het paleis van de Marahadja van Jaipur (hij woont er, weliswaar wat verarmd,) nog steeds.
Wij gaan afsluiten. Nogmaals hele fijne dagen en wij steken zo dadelijk nog een paar waxinelichtjes op.

Hartelijke groeten van Tiny en Johan en Gods zegen.

  • 24 December 2010 - 15:51

    Tineke:

    Hallo Tiny en Johan
    Het zal toch vreemd zijn om zo`n andere cultuur en met zulke andere temperaturen Kerst te vieren, maar wij wensen jullie ook hele mooie en gezellige kerstdagen toe.
    Liefs Tineke en de groetjes van Theo

  • 24 December 2010 - 16:41

    Bee:

    Mam. leuk je effies gesproken te hebben !
    Wij gaan zo de herdertjes tocht lopen.....

    Dikke zoem, me

  • 24 December 2010 - 16:54

    Jan:

    Hallo Johan en Tiny,
    vanuit 'klein-Siberie' ook julie hele gezellige kerstdagen.
    Via de mail stuur ik wel even een plaatje om te laten zien wat jullie 'missen'.
    groetjes,
    Jan en Lida

  • 24 December 2010 - 17:35

    Rola&frits:

    Hoi Tiny&Johan, lijkt me gek om met Kerst niet thuis te zijn hier is het prachtig wit wel koud buiten maar binnen is het heerlijk warm en de rollade ligt in de oven te bruinen die heeft ook geen klagen!morgen aan een mooi gedekte tisch met alles wat ik me zo uit heb gedacht maar het belangrijkste is met onze zoon Niek en zijn lieve vriendin Katinka. Maar goed jullie vieren het daar een beetje anders en dat heeft ook weer iets! Fijne dagen geniet ervan en pas goed op jezelf!
    Lieve groet van Frits&Rola.

  • 24 December 2010 - 18:50

    Truus Meijerink:

    Hallo Tiny en Johan

    Het lijkt mij ook vreemd in een werm land kerstmis te vieren, maar ook wel eens iets anders. Wat het weer betreft wil ik wel ruilen ik vind het koud en tegen ooste wind kan ik slecht tegen.

    Ik wens jullie prettige kerstdagen en alvast een gezond 2011.

    Groetjes Jan en Truus

  • 24 December 2010 - 19:35

    Aly:

    Hallo, Tiny en Johan
    Fijn om alle berichten van jullie te lezen,hier is alles goed,
    Ik ben niet zo ,n held in schrijven, maar wij willen jullie
    toch hele fijne kerstdagen wensen en een gezond 2011.
    Liefs Wim , Aly en henk-Jan.


  • 24 December 2010 - 20:26

    Rob:

    Hallo Tiny en Johan,

    Jullie maken wel grote sprongen, ben heel nieuwsgierig hoe het tussentijds was.
    Kerst in Jaisalmer lijkt mij heel apart, mooie foto's.
    Ik hoop niet dat jullie daar bang lassi gaan drinken ipv een glaasje gluhwein.

    Groetjes,

    Rob

    ps hoe bevalt Raj?

  • 24 December 2010 - 20:33

    Charl En Mia:

    Lieve mensen,
    Vanuit een extreem wit Nederland, wensen ook wij jullie bijzondere fijne feestdagen toe.
    Maak er wat moois van, blijf gezond, en geniet van de verdere dagen.
    Bedankt weer voor het berichtje.

  • 25 December 2010 - 05:28

    Jessica:

    hele fijne kerstdagen namens ons alle

  • 25 December 2010 - 13:03

    Nienke En Geert:

    Tiny en Johan,
    Hele gezegende Kerstdagen en een voorspoedig, en vooral gezond 2011 gewenst
    van Nienke en Geert.
    groetjes.

  • 25 December 2010 - 13:51

    Katinka:

    Wat een reis maken jullie en wat zal jullie hoofd vol zitten met alle indrukken. Ik volg jullie vrhalen en bekijk alle foto's. Prachtig!
    Vanuit een besneeuwd Nederland op 1e Kerstdag wil ik jullie beiden een fijne Kerst toewensen en alvast een goed uiteinde van dit jaar. Hou alles heel !
    Lieve groet,
    Katinka en Fred.

  • 25 December 2010 - 14:08

    Harm V D Sloep:

    Ik wens jullie ook fijne feestdagen, en een gezond 2011.
    En kom heelhuids weer terug .
    Nog heelveel plezier op jullie tocht door het onbekende werelddeel.
    Groetjes H vd Sloep

  • 25 December 2010 - 16:55

    Agnes IJben:

    Ik heb jullie reisverslagen sinds donderdag achter elkaar gelezen. Heel interessant en leuk om jullie zo op afstand te kunnen volgen op jullie reis en de vele mooie foto's te bekijken. Fijne kerstdagen gewenst van Piet en mij.

  • 26 December 2010 - 10:37

    Aline:

    Jullie ook nog een fijne 2de Kerstdag, een prettige jaarwisseling en een Gezond 2011.
    Leuke foto's in Kerstsfeer.

  • 26 December 2010 - 17:06

    Corrie:

    Een beetje laat, maar alsnog een vrolijk kerstfeest gewenst.
    Ik hoop dat jullie toch een beetje kerstgevoel hebben gehad deze dagen.
    Het lijkt me een hele vreemde gewaarwording om in een totaal andere wereld kerst te vieren.
    Verder wens ik jullie alvast een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2011
    Groetjes van Corrie en Guido

  • 26 December 2010 - 22:53

    Herma:

    Hoi Tiny en Johan, Wel een beetje laat, maar ik hoop dat jullie fijne en gezegende kerstdagen hebben gehad. Als ik Tiny zo zie zitten in het restaurant...toch sfeervol hoor! Hier alles goed, de kinderen en kleinkinderen zijn er allemaal geweest met de kerstdagen erg gezellig! Maarten was er niet, die heeft dit jaar kerst gevierd op zee, helaas, maar ja het is nu eenmaal zo. Fijn te lezen dat alles goed is met jullie en dat jullie volop genieten! Ik wil jullie dan ook vanuit een koud Nederland een hele goede jaar wisseling toewensen en een voorspoedig gezegend nieuwjaar.
    Veel liefs Herma en Maarten

  • 27 December 2010 - 08:33

    Martha:

    Hallo Tiny en Johan

    Wat mooi dat jullie ook in een ver land kerst hebben mogen vieren.
    Het zal uiteraard anders zijn geweest dan thuis.....wat een ervaring!!!
    Ik wil jullie een prettige jaarwisseling toewensen.
    Geniet van alles en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Martha.

  • 27 December 2010 - 11:24

    Riekie Wijnen:

    Ondertussen zitten de kerstdagen er weer op..ik kan me wel goed voorstellen dat je de winter wat mist, je had hele mooie foto,s kunnen maken! maar ja je kan niet alles hebben nu zijn jullie hele mooie dingen aan het beleven en dat is ook niet voor iedereen weggelegd .
    Jullie gaan vast nog heel veel genieten, dit neem je mee voor de rest van je leven.
    Liefs van uit Enschede. Riekie en Gert

  • 28 December 2010 - 21:37

    Gerda:

    Johan en Tiny, fijn dat jullie zo genieten maar kan me voorstellen dat je de sneeuw ook wel mist.
    Het is echt mooi hier net oostenrijk zonder bergen. Ook wordt er hier gelanglaufd. Nog vele goede en gezonde dagen toegewenst en een voorspoedig 2011. Groeten Jan en Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Johan en Tiny

Hallo, Wij zijn Johan (69) en Tiny (67) Gosselink uit Enschede. Sinds wij niet meer werken proberen we toch nog iets van de wereld te zien en dat is ons tot nu toe behoorlijk gelukt. Sinds 2006 hebben we een reisboek bij gehouden waarvan nu de zevende in Johanentiny.waarbenje.nu en de reis naar Thailand, Laos en Cambodja staat op http://goswol.spaces.live.com/ De reizen daarvoor hebben we in albums vast gelegd en dat was in 2003 Egypte, 2004 Nieuw-Zeeland, 2005 China en Tibet, 2006 Thailand, Laos en Cambodja. Ik hoop dat jullie met plezier onze verslagen mogen lezen, wij doen in ieder geval ons best. Johan en Tiny

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 175529

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 16 Juli 2015

Scandinavië

17 Februari 2014 - 16 Maart 2014

Indonesië

14 Oktober 2013 - 23 Oktober 2013

Gambia

08 September 2012 - 15 Oktober 2012

Zuid Europa

15 November 2010 - 18 Januari 2011

Nepal en India

10 Maart 2010 - 31 Maart 2010

Marokko

29 Februari 2008 - 01 Maart 2008

Afrika

Landen bezocht: